När du handlar hos oss på Zandvoort inredning godkänner du våra köpvillkor. Därför är det viktigt att du läser igenom detta avsnitt noggrant innan du genomför ditt köp. I följande avsnitt får du information om vilka regler som gäller när du som konsument väljer att handla i vår webshop.

Konsumentskydd och tillämpning

Vi tillämpar bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.zandvoort.se.

De allmänna villkoren tillämpas på det köpeavtal som du som konsument sluter med Zandvoort Inredning AB, org nr: 556064-9021.Vi följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer vid en eventuell tvist.

Allmänna villkor

Vid frågor går det bra att nå oss på telefon 08-615 14 09 eller maila oss på webshop@zandvoort.se. För mer utförlig hjälp och större sortering är du alltid välkommen in i vår butik på Värmdövägen 3.

Privata konsultationer bokas med lotta@zandvoort.se eller ulrika@zandvoort.se.

Vi gör vårt yttersta för att återkoppla inom ett dygn. För att beställa en vara 18 år eller äldre.

Avtal om köp sker när Zandvoort bekräftat beställning genom att skicka orderbekräftelse till den mailadress du angivit. Genomförd beställning innebär att du godkänt våra köpvillkor och att vi registrerar dina kontaktuppgifter i vårt kundregister.

Vi reserverar oss för att eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi reserverar oss också för eventuella tryckfel i texter, bilder, grafik och övrigt material. Vi garanterar inte att bilderna på e-handeln återger varans exakta utseende och beskaffenhet.Färgåtergivning i bilder kan skilja sig mellan verklighet och bild. Konsultera butiken om du känner dig osäker inför ditt köp.

Betalningssätt

Du kan välja att betala med kort eller fakturabetalning. Vi acceptera Visa/Mastercard/American Express. Alternativt kan du välja Klarna Checkout för fakturabetalning /delbetalning eller direkt betalning. Vid fakturabetalning hänvisar vi till Klarnas köp-villkor som du hittar "här".

Priser

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms (25%). Frakt - kostnader tillkommer om inget annat uppges. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga beställningar. Vi förbehåller oss rätten att löpande ändra priser på samtliga varor och tjänster i vårt sortiment och att i efterhand korrigera felaktig prissättning. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljningar, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser/kampanjer. Samtliga kampanjer gäller så långt lagret räcker om inte annat är specificerat i beskrivningen. Vi reserverar oss för eventuella fel i pris och produktinformation eller i övrigt på webshopen.

Leveranstider

De flesta möbler tillverkas på beställning och leveranstiden ligger mellan ca 4-12 veckor. Vi reserverar oss för eventuella förseningar i produktion från våra leverantörer. Sommar och högtider kan påverka leveranstiderna ytterligare. Finns varan i lager är vår ambition att leverera snarast vi har behandlat din beställning.

Orderbekräftelse

Vi skickar en orderbekräftelse till den angivna mailadressen vi fått på ditt köp. Denna gäller även som kvitto på köpet.

Hemleverans, frakter

VIKTIGT!

Oavsett storlek på din beställning/kolli åligger det mottagaren, dvs kunden att syna emballage för att kontrollera om det uppstått ngn form av transportskada. Om så är fallet skall detta noteras på leveranssedeln. Dokumentera skadan med bild och text och skicka till vår webshop@zandvoort.se inom 24 timmar.

Stockholm
Vi har samarbetsavtal med Lgt Logistic och Postnord samt egna transportörer. Beroende på val av transport och service skiljer sig kostnaderna för hemleverans. För att undvika transportkostnad kan du alltid välja att hämta din vara på Zandvoort Inredning, Värmdövägen 120, Nacka

Inom Stockholm föredrar vi för bästa service att leverera med egna transportörer till en kostnad av 1.250:-/ h. Priset inkluderar två man och en lastbil. Avser större och skrymmande möbler.

Vid beställningar av mindre möbler samt inredningsdetaljer gäller följande alternativ; Postnord levererar till närmsta Postombud.

Resten av Sverige

Då varan levereras av Postnord eller Lgt Logistic levereras det alltid till tomtgräns/trottoarkant. Vid beställning av mindre inredningsdetaljer skickas varorna med spårbart paket via Postnord till närmsta postombud. När varorna anlänt ditt ombud får du ett SMS med information om kolli-nr. Medtag legitimation vid uthämtning av kolli.

Ångerrätt

Varor som tillverkas på beställning ingår ej i ”ångerrätten”. Det gäller de flesta möbler på vår webshop. Enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokal har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Ångerrätt gäller enbart privat personer, ej näringsidkare. För att ångerrätten skall gälla ska varan skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning. I de fall varan är förseglad skall den vara obruten. Kontakta webshop@zandvoort.se innan du returnerar varan. Fraktkostnader och returförsändelser står kunden själv för. Retur adress Zandvoort Inredning AB Värmdövägen 120, 131 57 Nacka Tänk på att förpacka varan noggrant, varan är i kundens ägo till dess den mottagits av Zandvoort. Därav är det i kundens intresse att varan inte skadas under frakt då det faller på kundens bekostnad. Det är viktigt att varan postas till ovan adress och ej till postombud. Kontakta ditt närmsta postombud för närmare uppgifter. Kunden står för alla frakt kostnader vid returer samt ångerrätt.

Reklamationer

Om det visar sig att varan är defekt/felaktig / skadad (avser ej emballageskada) går det naturligtvis att returnera varan på Zandvoorts bekostnad. Kontakta oss snarast efter felet har upptäckts för att reklamationen ska gälla. Gäller ej vårdslös hantering, slitage av varan eller om skötselanvisningar ej har följts. När vi mottagit varan skickar vi om möjligt ut en ny, alternativt återbetalar beloppet. Det kan ta upp till 10 bankdagar innan kunden har fått sin återbetalning. Medsänd alltid din följesedel, märkning avsändare samt märk paketet tydligt med Zandvoort. Varan är i din ägo till dess att vi mottagit returen därför rekommenderar att skicka spårbara paket för din säkerhet. Sänds till; Zandvoort Inredning AB Värmdövägen 120, 131 57 Nacka

Varor till reducerade priser

Kan tex vara utställningsexemplar. Varan säljs i befintligt skick och öppet köp eller bytes rätt gäller ej på dessa varor. Du som kund har undersökningsplikt så kom gärna till butiken i Sickla Köpkvarter och titta på varan innan köp.

Cookies

Vad är cookies och hur fungerar de? En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. (Källa: Post & Telestyrelsen, http://www.pts.se/)Vad använder Zandvoort cookies till? ZandvoortAB använder två typer av cookies. Sessioncookies Zandvoort använder sessioncookies. Den lever så länge din webbläsare är öppen. Om du öppnar en ny så skapas det en ny sessioncookie.övriga cookiesZandvoortsparar också annan information i cookies. Vi sparar bl.a. ett slumpmässigt värde som vi använder för att hämta dina inställningar (som t.ex. automatisk inloggning, sortering i listor etc) i en databas. Om du bara accepterar s.k. sessionscookies: Du kan använda vår webbsida fullt ut även om du bara accepterar s.k. sessionscookies. Om du inte accepterar några cookies alls:

  • Du kan inte använda vår webbsida fullt ut om du inte accepterar några cookies alls.
  • Du kan läsa information
  • Du kan titta på produkter, se priser och relaterad information
  • Du kan inte logga in
  • Du kan inte beställa
  • Du kan inte lägga produkter i kundvagnen
Oavsett vilken typ av cookies du valt att acceptera så skall du ta för vana att klicka på "Logga ut" när du lämnar vår webbsida (detta gäller ej om du valt automatisk inloggning). I de cookies vi använder sparas ingen personlig information och/eller information relaterad till vilka sidor du besöker. Har du frågor kring PUL och Cookies kontakta kundservice per epost webshop@zandvoort.se

Personuppgifter

Zandvoort AB är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Zandvoort AB. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte. Du kan när som helst ändra dina uppgifter genom att logga in på vår webbsida med det användarnamn och lösenord du tillsänts via e-post. Som ny kund måste kund ange namn och e-postadress. Vid beställning måste även adress och telefonnummer anges. I de fall du väljer att betala via faktura-eller delbetalningstjänst från KLARNA måste även personnummer anges. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering. Dina uppgifter kan då lämnas vidare till vår betalningsförmedlare DIBS, fakturapartner Klarna samt våra logistikpartners för att de ska kunna fullfölja sina åtaganden. Du har alltid rätt att få ta del av den information som har registrerats. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas. Du har alltid rätt att utan anledning begära att informationen raderas. Vi följer Personuppgiftslagen PUL och dina personuppgifter lämnas aldrig ut till tredje part.

FORCE MAJEUR

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses samt påverkar ingångna avtal och utfästelser från Zandvoort AB sida, som gör att Zandvoort AB inte kan hålla nämnda avtal/utfästelser, utgör grund till att Zandvoort befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Vi har alltid som målsättning att alla våra kunder ska känna sig väl omhändertagna och nöjda med sina inköp hos oss. Vi strävar efter att alltid ha god kunskap om våra produkter, visa våra kunder att vi engagerar oss och tar ansvar för att leverera utifrån bästa förmåga.

Väl mött
Ulrika och Lotta med medarbetare.